Het Belgische snelgroeiende technologiebedrijf Dstny wordt vanaf 2023 co-titelsponsor van de Lotto-Dstny-wielerploeg. Destiny, dat gespecialiseerd is in zakelijke communicatie-oplossingen die gebaseerd zijn op cloudtechnologie lanceert vandaag een nieuw logo en Europese merkidentiteit ‘Dstny’ waarmee het meer dan tien bedrijven in de groep verenigt. Dstny vindt in de wielerploeg de perfecte match om de bekendheid van dat nieuwe merk in Europa te vergroten. De overeenkomst met de wielerploeg loopt tot ten minste eind 2024.
Met 7 overwinningen is het wielerseizoen goed begonnen voor het oudste Belgische WorldTour-team. Al jarenlang blijft de ploeg trouw aan haar filosofie die draait rond het opleiden van eigen, Belgisch talent, de aanval kiezen en koersen met bravoure. Waardes waarin Dstny zich herkent.
“We zijn dan ook heel fier om de nieuwe co-titelsponsor te zijn van het Belgische UCI WorldTour-team Lotto-Dstny”, zegt Dstny-CEO Daan De Wever. “We hopen om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling. We geloven dat dit sponsorschap het merk Dstny nog sterker op de Europese kaart zal zetten en onze naamsbekendheid in onze huidige én toekomstige markten in Europa zal vergroten.”
John Lelangue, General Manager van de wielerploeg, toont zich opgetogen over de komst van Dstny als nieuwe partner. “We zijn heel blij met Dstny’s enthousiasme en sterke engagement om de komende twee jaar deel uit te maken onze ploeg. Onze ploeg gaat voor ritzeges in de Tour de France en winst in grote klassiekers. Dit jaar en in de toekomst. Het opleiden van jong talent, bij de mannen en vrouwen, zit in ons DNA. Daarom investeren we naast ons WorldTeam ook in onze opleidings- en vrouwenploeg. Door dit partnerschap verwerft Dstny een plaats in de toekomst en geschiedenis van de Belgische wielersport.”
Mede dankzij Dstny zal het mogelijk zijn om opnieuw een generatie jonge Belgische talenten op te leiden. John Lelangue: “Dstny en onze wielerploeg zijn een perfecte match van twee Belgische organisaties met internationale ambities. Wij kunnen hen naamsbekendheid op het allerhoogste internationale wielerpodium bieden, terwijl Dstny ons in staat stelt ons langdurige engagement naar de Belgische wielersport verder uit te bouwen.”
Ook Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij, kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe partner. “We delen met Dstny onze Belgische identiteit en focus op innovatie. Dstny is een mooi voorbeeld van hoe Belgische technologiebedrijven tot sterke internationale spelers kunnen uitgroeien. We zijn dan ook fier dat we op deze manier kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van dat succes. De Nationale Loterij mag dan al meer dan 8 decennia een gevestigde en betrouwbare waarde zijn, we blijven constant innoveren en zetten sterk in op de digitale component van onze organisatie, dat maakt ons een zeer performant bedrijf. Het is onder meer dankzij deze bedrijfsvisie dat we een constante groei neerzetten die ons in staat stelt om vele projecten waaronder de wielerploeg te ondersteunen.”
Wielersponsoring om Europese positie te versterken
De wielerploeg zal vanaf 2023 met het nieuwe logo en de nieuwe naam Dstny op het shirt rijden. Die nieuwe merkidentiteit is voor Dstny een essentiële volgende stap in de groeistrategie van het management. Met de nieuwe branding en wielersponsoring wil Dstny zijn positie als Europese leider in interactieve bedrijfscommunicatie in de cloud verduidelijken en versterken. De groep heeft als missie om zakelijke communicatie over diverse kanalen zo gemakkelijk mogelijk te maken voor medewerkers en klanten van zowel kmo’s als grote ondernemingen. Het sponsorship van Lotto-Dstny sluit perfect aan bij de transitie die het bedrijf nu maakt van initiële challenger in een aantal landen, via een sterke internationale groei naar een ambitieuze Europese speler.
Daan De Wever: “We geloven net als de wielerploeg in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match. Daarnaast is de wielersport ook in de zakelijke wereld onder beslissingsnemers en CEO’s heel populair, waardoor het ons netwerking- en hospitality-opportuniteiten geeft om nog sneller te groeien.”
Meer dan alleen een marketingtool
Yana Seel, Chief Business Officer van de ploeg, begeleidde mee het hele traject en ontdekte hoe langer hoe meer raakvlakken tussen Dstny en de wielerploeg. “Natuurlijk is de zakelijke component van wielersponsoring heel belangrijk”, zegt ze. “Wij kunnen bedrijven wereldwijde visibiliteit geven in een sport die heel dicht bij de mensen staat. Maar een samenwerking op deze schaal gaat veel verder dan alleen dat: gedeelde visie, waardes en identiteit zijn cruciaal voor het slagen van een partnerschap als dit. Wielrennen is emotie. Dat er ook op dat vlak een match is, is vitaal voor zowel de wielerploeg als de partner.”
Een gevoel dat ook de Nationale Loterij deelt. “Wij hebben in al die jaren prachtige momenten beleefd met de wielerploeg”, besluit Jannie Haek. “Dit is een project voor de lange termijn, dat mag duidelijk zijn na 37 jaar. Wij zijn de ploeg dankbaar voor al die mooie momenten en de ploeg is ons ook dankbaar voor de jarenlange steun. We zijn blij dat we met Dstny opnieuw Belgisch talent in de ploeg mogen verwelkomen, geheel in lijn met de filosofie van het team.”