Quick-Step Floors Cycling Team stelt tenue 2017 voor

Door Steven Moons op 13 Dec 2016 - 17:50
Printvriendelijke versie

Afgelopen week stelde het Quick-Step Floors Cycling Team haar uitrusting voor het aankomende seizoen voor. Dit deden ze tijdens een fotoshoot waarbij de bekendste namen van het team het nieuwe truitje al eens mochten showen voor de camera.

Het team met de meeste overwinningen van de voorbije vijf jaar houdt vooral vast aan de tradities dit seizoen, zo zal de blauwe hoofdkleur behouden worden. De mouwen daarentegen krijgen een lichtere tint, dit om de zichtbaarheid in het peloton te vergroten. Ook vanuit de lucht zullen de renners van het team van Patrick Lefevre beter herkend kunnen worden, dit dankzij de unieke kleuren waarin het team rondrijdt. Volgens hem doet dit tenue vooral denken aan de beginjaren van het team, wanneer Quick-Step ook alleen hoofdsponsor was. Dit leverde tal van successen op, onder andere dankzij Tom Boonen, hij hoopt nu natuurlijk op een herhaling hiervan.

Medesponsors Lidl, Latexco, Peugeot en Specialized behouden hun positie op de trui, de meest opvallende wijziging is het wegvallen van Etixx als naamsponsor, toch blijft het sportvoedingsbedrijf actief als leverancier bij de ploeg. Ook het prestigieuze embleem van wereldkampioen ploegentijdrijden heeft na een korte afwezigheid haar plek weer ingenomen op het truitje, iets waar zowel renners als bestuur nog het meest van al trots op zijn.

Voor Tom Boonen is dit zijn allerlaatste wieleruitrusting als profwielrenner, de 36-jarige kempenaar is enthousiast over zijn nieuwe garderobe, voor hem is het de ideale combinatie tussen retro en innovatie. Ook voor hem zal dit ongetwijfeld belletjes laten rinkelen, aangezien hij zijn grootste successen behaalde in een gelijkaardig Quick-Step truitje.

Dit gevoel werd ruimschoots bevestigd door sprinter Marcel Kittel, met twaalf zeges een van de smaakmakers van het afgelopen seizoen. Kittel is vooral fan van de unieke kleuren van het team, die de ‘look and feel’ rond de ploeg enkel versterken. Ook het feit dat geen enkel ander team in een gelijkaardig truitje rondfietst is een voordeel, dit komt de zichtbaarheid enkel ten goede volgens Kittel.

Zdenek Stybar was dan weer in feeststemming, voor hem voelt deze periode aan als kerstmis, het idee van nieuwe kleren en materiaal maakt dat het de hele tijd aanvoelt als cadeautjestijd.

Net als alle andere renners van het team kijkt Stybar ernaar uit om deze nieuwe uitrusting te mogen showen in de grootste wedstrijden ter wereld om zowel fans als sponsors trots te maken.

Foto: © Quick-Step Floors Cycling Team/ Tim De Waele