Dankzij de nieuwe uitrusting van het Italiaans merk Nalini zullen de renners van Intermarché-Circus-Wanty zich in 2023 in hun traditionele kleuren in het peloton blijven onderscheiden. Voor het tweede jaar op rij wordt de wedstrijdkledij van het team onder leiding van Jean-François Bourlart voorgesteld door de kledingleverancier uit Mantova, die gekend is om de beste renners en meest prestigieuze teams ter wereld met het gebruik van de meest recente technologieën aan te kleden.
De fluo gele en marineblauwe kleuren die de identiteit van het World Team kenmerken, werden door de Belgische designer stycle.design in een modern en speels design gegoten.
Intermarché blijft als eerste naamsponsor alomtegenwoordig op de trui en verschijnt in 2023 ook voor het eerst op de achterkant van de broek van de renners. Circus, dat sinds 2017 op deze plaats stond, verschijnt nu als terugkerende titelpartner in het midden van de trui, net boven het logo van Wanty.
De flanken van de broek blijven ongewijzigd, met enerzijds Bière des Amis 0,0% op de rechterbil en anderzijds Vini Zabù op de linkerbil.
De overheersend witte schouders en bovenrug bieden elke sponsor een adequate visibiliteit, zoals aan Wallonie, distributeur van bekledingsmaterialen Pierre & Sol, expert in herbruikbare bekers en oplossingen Re-Uz en historische partners Technord, Full Services en Digital Interim. Het logo van de Belgische schuimwijnen Ruffus blijft op de col.
De borst van de trui ontluikt de samenwerking met twee nieuwe technische partners, met name helmen- en brillenleverancier Uvex en koersschoenen partner Gaerne, in het gezelschap van de logo's van Cube, Bryton, Nalini en Ford Steveny.
Biniam Girmay Hailu (Eritrea) en Rein Taaramäe (Estland), de regerende nationale kampioenen in het tijdrijden, zullen in alle tijdritten die ze betwisten een tijdritpak in de kleuren van hun land dragen.
De nieuwe trui van producent Nalini eert eveneens de voormalige kampioenen op de weg. Zo siert een regenboog de mouwen van voormalig wereldkampioen Rui Costa en tonen kampioenenbanden op de mouwen van de Noor Sven Erik Bystrøm, de Zuid-Afrikaan Louis Meintjes en de Est Rein Taaramäe hun behaalde nationale titels aan.
Nalini is een Italiaanse kledingproducent die sinds de jaren 60 op de passie van de broers Vincenzo en Claudio Mantovani gefundeerd is. Met een permanente zorg voor detail en het continu volgen van de technische innovaties in de textielsector heeft Nalini de wielergeschiedenis doorkruist en de grootste kampioenen als Fignon, Bugno, Chiappucci, Indurain of Pantani aangekleed. Nalini is een merk van de fabriek MoaSport, dat nog steeds door Claudio Mantovani gedirigeerd wordt, zijn gamma kledij in zijn historische zetel in Castel d’aria (Mantova) produceert en daarbij steeds « Made in Italy » verdedigt.
Gerben Thijssen: "Het verheugt me dat de ontwerpers op een creatieve en ludieke manier met de logo’s van onze historische sponsors en onze traditionele kleuren aan de slag gegaan zijn! Bovendien hebben al onze technische partners samengewerkt om een geslaagd geheel rondom de uitrusting van onze kledingpartner Nalini te vormen. Elk jaar blijven we stappen maken op het visuele aspect, net als op het gebied van performance. Samenwerkingen met partners als Nalini, die geen enkel detail over het hoofd zien, stuwen ons vooruit. Alle renners ontvangen gepersonaliseerde kledij, die op maat gemaakt is. In 2022 heeft een wisselwerking met onze sprinters, onder impuls van onder andere Alexander Kristoff, naar de ontwikkeling van een bijzonder snel sprintpak geleid en ik weet dat er momenteel nog verschillende andere projecten voor een verbeterde aerodynamica en verhoogde veiligheid in de pipeline zitten. Onze felle kleuren spelen een primordiale rol in onze zichtbaarheid op de openbare weg en maken het bovenal mogelijk om ons elke dag in het peloton te onderscheiden! "
Claudio Mantovani (Eigenaar Nalini): " In 2023 bekrachtigen we zonder enig voorbehoud onze steun aan team Intermarché-Circus-Wanty, dat afgelopen seizoen, op zijn zachtst gezegd, voor ons een ongelofelijke revelatie was. Inderdaad, in hun tweede seizoen in de World Tour wonnen ze een indrukwekkend aantal van 24 overwinningen en we kunnen ons gevoel van trotsheid over het talent en het doorzettingsvermogen dat de renners getoond hebben niet inhouden. Dat geldt ook voor de waarden die ons verbinden, zoals de sterke band met de eigen streek en afkomst. Nalini produceert namelijk al meer dan 50 jaar wielerkleding in Italië. "