Vito Braet: "Iedere week het beste van mij tonen"

Door Kurt Vermeerbergen op 22 Apr 2016 - 21:01
Printvriendelijke versieVerstuur per e-mail

Vito Braet is vorig seizoen gestart met het wielrennen en heeft nu als tweedejaars nieuweling al 2 zeges op zijn palmares staan.

1. Vanwaar de keuze om te starten met het wielrennen? Vroeger ging ik wekelijks met mijn broer Vinnie Braet naar de cyclocross en zo ben ik ook begonnen met koersen. Wanneer gestart met het wielrennen? Maart 2015 in Edewalle

2. Hoe kijk je terug op je seizoen 2015 als eerstejaars nieuweling? De eerste weken liep het niet maar daarna liep het veel beter.

2. Je was afgelopen winter ook actief in het veld? Hoe kijk je hier op terug? Tevreden maar had meer willen doen in de A-crossen.

3. Weg of cross? Waarom ? De weg is dit jaar goed gestart maar zal deze winter nog een crossseizoen rijden.

4. Inmiddels heb je al twee zeges op je palmares staan. Verwacht om zo te presteren? Om goede koersen te rijden wel maar om nu al 2 zeges te hebben niet.

5. Wat zijn de doelen voor 2016? Het PK en iedere week het beste er uit halen.

6. Als wat voor type renner zou je uzelf omschrijven? Een beetje van alles.

7. Spurt of solo? Waarom? Solo, vind het leuker zo te winnen.

8. Hoe staat het met je tijdrit capaciteiten? Goed had een 2e plaats op het pk tijdrijden.

9. Wat geniet je voorkeur: een klimwedstrijd of een wedstrijd door regen en/of wind of een mix van beide? Waarom? Door weer en wind, ik rij graag in dat weer.

10. Is het combineren wielrennen /school gemakkelijk? Ja, zit niet in een hoge richten dus gaat het prima.

De snelle vragen
Lievelingskleur : groen 
Lievelingseten : spaghetti
Ochtend- of avondmens : ochtend
Film of boek : film
Brunette of blondine : brunette
Pizza of frieten : frieten
Citytrip of relaxvakantie : relaxvakantie
Sprint winnen van een klein groepje of allen binnenkomen : allen binnenkomen
Bergop of bergaf : bergop
Koud of warm : warm
Tijdrit of een lange rit : lange rit
Mooiste overwinning ooit: in Merelbeke
Met welke (ex-)prof zou je eens een trainingingstocht willen maken: Sagan
Stel, je hebt één wens voor komend seizoen; wat wens je? Bk worden

Tags: 

Gerelateerde artikels

Laurens Maes en Vito Braet werkten perfect samen in de juniorenwedstrijd te Zonnebeke. De 2 bouwden een mooie voorsprong op van 1min 18. In de spurt was Vito Braet de sterkste en behaalde zijn 9e seizoenszege. "In de tweede ronde reed ik samen met Laurens Maes weg uit het peloton. We...
Vandaag werd het Vlaams kampioenschap strandrace georganiseerd op het strand van Bredene. Bij de junioren was de zege voor Vito Braet. "De eerste 10km waren volledig met wind, dus moest ik goed mee zijn in het begin. Na een goeie 5km raak ik voorop met 8. Op 20km moesten we de dijk op. Ik kan...
Met 56 nieuwelingen werd er vandaag gestart in het West-Vlaamse Lichtervelde voor 19 ronden van 3,6km. Vito Braet beschikte op het einde van de wedstrijd nog over de snelste benen. "In de beginfase van de wedstrijd heb ik paar keer geprobeerd weg te geraken maar ver kwam ik niet. Halfweg...
Vito Braet won vandaag de strandrace in Zeebrugge. Het is zijn eerste zege deze winter in een strandrace. Het is Vito eveneens zijn allereerste zege ooit op de lange afstand in een strandrace. "De start van de wedstrijd was met tegenwind. Hierdoor kwamen er geen aanvallen en zijn we met een...
Met 122 nieuwelingen werd er gestart in Beveren-Waas. In de eindspurt beschikte Vito Braet over de snelste benen. Voor Vito zijn eerste zege in zijn tweede wedstrijd van het seizoen. Het is voor Vito zijn eerste zege op de weg. "Er werd redelijk rustig gekoerst in de eerste wedstrijdhelft...
De Memorial Willy De Rijck in Ophasselt werd gewonnen door Vito Braet. Vito behaalde in deze beker van België zijn 8e seizoenszege. "In de eerste paar ronden enkele keren geprobeerd weg te geraken maar dat lukte niet. Dan afgewacht omdat ik dacht dat het een spurt zou worden. Net voor het...