Remco Evenepoel: "Ik wil de punten waarin ik heel goed ben nog beter maken "

Door Kurt Vermeerbergen op 17 Jan 2018 - 19:48
Printvriendelijke versie

Remco Evenepoel kan terugblikken op een geslaagd seizoen 2017 als renner met verschillende mooie overwinningen.  In 2018 hoopt hij op dit elan verder te gaan en zich nog verder te ontwikkelen in zijn 2e jaar als wielrenner. Remco zal als tweedejaars junior de kleuren verdedigen van Acrog - Pauwels Sauzen - Balen BC.

1.  Welk waren voor u de hoogtepunten van je eerste wegseizoen?
Eerst en vooral de Ronde van het Baskenland waar ik zonder verwachtingen heen trok en het toch heel goed gedaan had. 2e in elk klassement, buiten dat van de punten, dat heb ik gewonnen en mijn ritoverwinning in de koninginnenrit met aankomst boven 1500m. Dan voor de rest heel de maand augustus waarin ik elk weekend won en geen kleine overwinning behaalde (Amstel Gold Race, Route des Géants,…). Mijn mooiste overwinning vind ik persoonlijk La Philippe Gilbert Juniors 2017, dat was een wedstrijd waar ik al mijn zinnen op gezet had en dat was ook te merken in koers. Mijn eerste WK was ook een enorm mooi moment ondanks da afloop! Echt uniek om dit al mogen mee te maken na 5 maanden koers.

2. Ben je tevreden over vorig seizoen of had er meer ingezeten?
Ik ben over het algemeen tevreden, vooral met mijn ontwikkeling als renner op alle vlakken. Ik kijk enkel vooruit nu en ga er alles aan doen om steeds beter te worden want ik wil gewoonweg de beste worden.

3. Hoe kijk je nu terug op het WK ?
Ik kijk eigenlijk enkel maar positief terug op het WK, het was een dag vol pech maar dat heeft me enkel maar sterker gemaakt. De ervaring zelf was echt uniek de rest is verleden tijd!

4. Hoe zien de voorbereidingen eruit naar seizoen 2018? 
Alles verloopt rustig, ik ga niet speciaal anders trainen, we gaan nog 1x met Balen op stage en dan kan het seizoen op een rustige manier voor mij beginnen zonder doelen.

5.  Je was op stage met de mannen van Quick-Step. Hoe was deze ervaring?
Een zeer leerrijke week waarin ik echt veel heb bijgeleerd op alle vlakken, zowel op als naast de fiets!

6. Op welke punten wil je dit jaar progressie boeken?
Ik wil de punten waarin ik heel goed ben nog beter maken en mijn mindere punten ook, maar ik vind het belangrijker om de sterke punten nog sterker te maken zodat ik deze troeven nog meer kan uitspelen om wedstrijden te winnen.

7. Hoe staat het met je tijdrit capaciteiten? Wil je hierin nog verbeteren ? Doelen in ?
Ik train niet specifiek voor mijn TT al heb ik wel doelen, welke blijven geheim...

8.  Stel je mag kiezen welke wedstrijd(en) je met de Belgische ploeg zou rijden. Welke zou je dan kiezen en waarom? (max 3)
1)    Vredeskoers, dit is denk ik een wedstrijd op mijn lijf geschreven met een ITT en lastige etappes
2)    EK, parcours dat me ligt
3)    WK, revanche op afgelopen seizoen

9.  Als wat voor type renner zou je uzelf omschrijven?
Ronderenner en Ardennen-type (ik zal wel zien wat het Vlaamse werk wordt want het zal mijn eerste voorjaar ooit worden).

10. Heb je al bepaalde doelen voorop gesteld voor seizoen 2018?
Ja, maar die hou ik liever voor mezelf.

Gerelateerde artikels

Remco Evenepoel is deze morgen samen met de andere junioren vertrokken naar het wereldkampioenschap in Bergen (Noorwegen). Remco zal er zaterdagvoormiddag ons land verdedigen. Remco stuurde ons deze video (onder foto)  nog toe waar hij praat over het Wk, zijn verwachtingen, het parcours enz...
Gisteren was er de Memorial Igor Decraene 2018. Op onderstaande link kan je enkele foto's terug vinden. Zeges waren er onder andere voor Remco Evenepoel, Lars Van Ryckeghem en Brent Van Moer. Foto's: https://www.flickr.com/photos/cyclingsite/albums/72157699588829231
De 31ste Guido Reybrouck Classic te Damme werd gewonnen door Remco Evenepoel. In de plaatselijk ronde ging hij er solo vandoor en breidde hij zijn voorsprong verder en verder uit. "Een mini Parijs-Roubaix waar ik aan de start kwam met een speciale Roubaix fiets die ik van Quick-Step...
Remco Evenepoel heeft als nieuwkomer een knal staaltje laten zien in de ronde van het Baskenland. Remco won onder andere gisteren de koninginnenrit en werd in de tijdrit vandaag 3e. In de klassementen behaalde Remco eveneens goede resultaten met een 2e in eindklassement, 2e in bollenklassement, 2e...
Het was een zwaar en turbulent jaar voor Remco Evenepoel. De jonge renner uit Schepdaal vocht zijn weg terug naar de top na zijn val in Lombardije vorig jaar. Maar de comeback ging niet als gepland. Een vroegtijdige opgave in de Giro, frustraties en heel veel kritiek. Vlaanderen kreeg een andere...
Remco Evenepoel zal in 2019 starten bij het Axeon Hagens Berman cycling team U23. " In 2019 zal ik bij de beloften uitkomen voor het Axeon Hagens Berman Cycling Team U23. Ik ben echt vereerd om het tenue van dit team te mogen verdedigen. Het team rijdt een super mooi en breed programma in...