Papillon-Rudyco-Janatrans en Cécémel Cycling Team bundelen krachten voor beloftenwerking

Door Kurt Vermeerbergen op 27 Sep 2014 - 11:21
Printvriendelijke versieVerstuur per e-mail

Jeugdwielerteam Papillon-Rudyco-Janatrans Cycling Team en beloftenteam Cécémel Cycling Team hebben besloten om in 2015 samen een beloftenwerking op te zetten. Een samenwerking geeft voor de renners van beide teams meer voordelen op sportief en logistiek vlak. De complementariteit van beide clubs zorgt ook voor een sterker organisatorisch geheel.

Door het operationele partnership (de 2 teams blijven ook apart bestaan) zal het Cécémel Cycling Team over een grotere kern beloften beschikken. Ploegmanager Bob Maes van Cécémel: “Hierdoor zal ook een breder programma op maat van de verschillende types renners in de 2 kernen mogelijk worden. Cécémel CT blijft zich met de eigen renners focussen op de Beker van België en via de formule van een mixte team kan aanvullend deelgenomen worden aan een mooi bijkomend programma Interclub wedstrijden.” In de Ronde van Oost-Vlaanderen werd dit seizoen een eerste keer samengewerkt, tot groot genoegen van beide teams.

Voor het Papillon-Rudyco-Janatrans Cycling Team betekent dit meer continuiteit voor de jeugdrenners. Na de junioren hebben de ambitieuze beloften dan de mogelijkheid om binnen de ploegstructuur en in samenwerking met een ervaren beloftenteam te werken aan hun wielerloopbaan. Beloften die ook de Beker van België wensen te rijden, kunnen dit onder de vlag van het Cécémel Cycling Team. Beloftencoordinator Paul Geerinckx van Papillon-Rudyco-Janatrans Cycling Team, die ook ploeleider wordt van beide teams: “Door de krachten te verenigen en onze beloftenkern uit te breiden, kunnen we de jongeren een mooi programma aanbieden. Het sluit ook perfect aan op de jeugdwerking, waar we voor de meer dan 70 jeugdrenners nu een optie bieden om hun clublidmaatschap op termijn verder te zetten binnen de club”.

Concreet zal de samenwerking dus op sportief vlak zijn (gezamenlijk programma, trainingen, stages), maar ook op bestuurlijk en logistiek vlak zal beter gebruik kunnen gemaakt worden van elkaars mogelijkheden zoals het wagenpark en ploegleiders.