Het snelgroeiende Belgische technologiebedrijf Dstny zal vanaf deze Tour de France en voor de rest van het seizoen al zichtbaar zijn op de outfits van Lotto Soudal. Het team verzekert zo een zachte landing voor volgend seizoen, wanneer Dstny cosponsor wordt naast Lotto. Tot het einde van dit seizoen blijft de naam Lotto Soudal onveranderd.
In februari van dit jaar kondigden de Nationale Loterij – de levenslange sponsor en eigenaar van het team – en Dstny hun partnerschap al aan. Vanaf 2023 zal de ploeg als Lotto Dstny door het leven gaan. Dstny is een scale-up die opgericht werd in België en gespecialiseerd is in zakelijke communicatieoplossingen gebaseerd op cloudtechnologie.
Daan De Wever, CEO van Dstny: “In februari hebben we al uitgelegd waarom we ons willen verbinden aan de wielersport in het algemeen en deze ploeg in het bijzonder. We delen onze focus op talentontwikkeling, de offensieve koersstijl vol bravoure en de Belgische basis met de ambitie om internationaal te scoren. We voelen nu al een oprechte emotionele connectie met het team, maar we investeren natuurlijk ook om brand awareness te creëren in de rest van Europa en wereldwijd. Zoals jullie allemaal weten, is er geen grotere wielerwedstrijd dan de Tour de France. Strategisch is het dus heel logisch om onze naam vanaf de Tour al op de shirts en de helmen te plaatsen.”
En er is nog meer, gaat Daan De Wever verder: “Wij zijn er niet het bedrijf naar om te investeren en dan maar af te wachten wat er gebeurt. We willen betrokken zijn bij de ploeg en ervan leren, maar tegelijkertijd onze eigen ervaring en kennis delen. Hoe kunnen we, samen met de Nationale Loterij, deze ploeg helpen met het zetten van de volgende stap? Als scale-up hebben we veel ervaring met continu nieuwe doelstellingen en ambities stellen om zo te blijven verbeteren. Ook in dat opzicht is het heel zinvol om nu al in een ‘light’-versie aan dit partnerschap te beginnen. We willen er direct invliegen en impact op dit project creëren.”
De unieke groen-blauwe Dstny-kleur en het logo zullen vanaf nu op de Ekoï-helmen en Vermarc-outfits van het team te zien zijn. “We zijn heel blij om Dstny nu al aan boord te hebben”, zegt Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij. “Op deze manier kunnen we nu al intenser gaan samenwerken, zodat we volledig klaar zijn voor volgend seizoen. Wij hebben onze meer dan 37 jaar ervaring als levenslange partner en eigenaar van de ploeg en zijn heel geïnteresseerd in wat Dstny kan toevoegen. En dat vanaf deze Tour de France, die voor ons heel belangrijk is en waarin we mooie resultaten van de ploeg verwachten. De eerste en meest zichtbare toevoeging die Dstny nu al brengt, is dat onze fans onze renners veel gemakkelijker zullen herkennen. En we kunnen nog veel meer verwachten.”
Foto: Facepeeters