Lindsay De Vylder: Sterker worden en leren dit seizoen

Door Kurt Vermeerbergen op 19 Nov 2013 - 12:42
Printvriendelijke versieVerstuur per e-mail

1. Hoe blik je terug op je vorig pisteseizoen? Zeer goed, mijn pisteseizoen verliep op wieltjes. Mijn eerste piste meeting was nog niet direct wat ik ervan verwacht had (ik werd 4de) . Mijn eerste pistemeeting die ik won was het BK omnium en dat deed me heel goed en dan daarna won ik nog 6 andere Belgische titels en de Vlaamse titel omnium. In de zomer heb ik ook 2 pistemeetings gereden het EK en het WK. Mijn EK verliep super. Vooraf was mijn doel om daarin top 5 te rijden, maar alles veranderde direct doordat ik de eerste discipline won. Ik sloot de eerste dag van de omnium af als 2de  in het algemeen klassement (een omnium duurt altijd 2dagen) dat veranderde mijn doel.  Mijn doel was plots podium geworden en stiekem hoopte ik op meer. De 2de dag van de omnium startte super, ik werd 5 of 6 in de achtervolging en werd  zo 1ste in het algemeen klassement. Deze plaats heb ik kunnen verdedigen tot het einde. Zo werd ik Europees kampioen omnium een droom die werkelijkheid werd. Mijn WK verliep al heel wat minder vlot dan het EK met een teleurstellende baanronde en puntenkoers stond ik al ver in het klassement en kon ik het al vergeten om nog een schoon klassement te rijden. Dan nog een val in de scratch en men WK zat erop.   

2. Hoe was je wegseizoen? Beschouw je u wegseizoen als een voorbereiding op de piste? Van mijn wegseizoen ben ik zeker en vast tevreden met 6 overwinningen. Ik heb er met mijn trainer Koen Beeckman alles uitgehaald wat erin zat. Ik zie de weg en piste als 2 delen die ik perfect kan combineren met voldoende rust. Piste en de weg hebben beiden hun grote doelen en de piste is een perfecte voorbereiding op de weg en de weg de perfecte voorbereiding voor de piste.  

3. Hoe bereid je u voor op de piste? Eerst neem ik altijd even wat rust en dan begin ik met weg duurtrainingen en wat fitness en dan start ik mijn trainingen op de piste. Na een goede afwisseling van al deze 3 ben ik klaar voor het pisteseizoen

4. Welke disciplines op de piste zijn u favorieten en waarom? Het liefste doe ik de madison het is een nummer dat ik zeer graag doe, misschien ligt het me minder dan andere nummers. Maar voor een madison heb ik altijd zin. Liefst zou ik nog veel 6-daagses rijden als belofte omdat ik vind dat je er enorm veel uit leert.

5. Wat zijn je verwachtingen voor dit seizoen? Titels?..... Voor dit seizoen verwacht ik nog niet veel. Ik wil vooral leren en sterker worden en wat er bij komt mag altijd. Graag zou ik eens een grote wedstrijd willen rijden als belofte en daarvan sterker worden en heel veel ervaring opdoen.

Gerelateerde artikels

Vandaag was het 48 minuten ploegkoers en om de 6 ronden sprint. We hebben na 20 minuten een ronden genomen alleen daardoor kwamen we aan de leiding van het dag klassement. We hebben nog 12 punten genomen en toen het bordje omhoog ging bij de laatste 10 ronde waren we zeker van de dagzege. Verslag...
Pistier Lindsay De Vylder maakt in 2015 de overstap naar EFC als tweedejaars belofte. Ik kies vooral voor EFC voor het mooie programma dat ze rijden. En ook de professionele begeleiding die ze hun renners geven. Ze werken nu ook met een kleinere groep wat me ook aanspreekt zo gaat zeker iedereen...
De baanronden hebben ik en Lindsay  gewonnen. Lindsay behaalden een gemiddelde snelheid van 65 km/uur door een perfecte aflossing tussen mij en Lindsay.  In de ploegkoers zijn we 2 keer rond gereden en toen dat er gegaan werd voor een derde ronde is Lindsay gevallen. Er werd van in het...
Matthias Van Beethoven en Lindsay De Vylder rijden als duo de Toekomst 6-daagse in Gent. Hieronder hun verslag. "Eerst waren het 2 aparte puntenkoersen van 30 ronden met 3 sprints (18 24 30). De zwarte nummers moesten eerst( Lindsay rijd met de zwarte 3) en we behaalde 2 punten in een zware reeks...
"Er waren 15 ronden af te leggen. Van bij de start werd er gedemarreerd door Matthias Van Beethoven. Die bleef 4 ronden voor en dan reden er altijd kleine groepjes weg die telkens terug gegrepen werden. Tot er 2 renners het hazenpad kozen op 5ronden van het eind. In het peloton viel het stil en...
"Tijdens de omnium werd ik in de scratch 3de en de afvalling 2de telkens won ik mijn reeks. Zo ging Nicky de finale in als eerste en ik als 3de met nog 2 andere stonden we alledrie op 3de plaats. In de finale (wat een puntenkoers was) besloot ik af te wachten en vol te gaan voor de ronde. Zo gezegd...