Intermarché en wielerploeg Intermarché-Wanty hebben op maandag 27 januari de verlenging van hun partnerschap tot eind 2028 aangekondigd. De titelsponsor van het UCI World Team onder leiding van Jean-François Bourlart sinds 2021 breidt een verlengstuk aan haar inzet voor de eerste Waalse formatie in de World Tour, die in 2024 tal van opvallende prestaties heeft geleverd, net als de Groupement Mousquetaires.
Aan de vooravond van de eerste Europese wedstrijd van het seizoen voor team Intermarché-Wanty, de Challenge Mallorca, kondigden Intermarché en het World Team de voortzetting van hun samenwerking voor drie extra jaren aan in Parijs, in de faciliteiten van Terrasse des Champs-Élysées. In aanwezigheid van de renners Biniam Girmay, Adrien Petit en Hugo Page, kwamen de voorzitter van de Groupement Mousquetaires Thierry Cotillard, de bedrijfsleider van Intermarché verantwoordelijk voor sponsoring en partnerships Sébastien Borg en de algemeen manager van Intermarché-Wanty Jean-François Bourlart samen om de voortzetting van deze samenwerking officieel te bekrachtigen. Dit partnerschap heeft sinds de start in 2021 al vele historische prestaties opgeleverd, dankzij een doeltreffende strategie van ontwikkeling op lange termijn en de bouw van een sterk en veelbelovend team.
Sinds 2021 hebben Intermarché en de gelijknamige wielerploeg samen meer dan 60 overwinningen behaald, waaronder negen successen in de drie Grote Rondes, inclusief drie ritzeges in de Tour de France, de prestigieuze groene trui voor de beste sprinter en de klassieker Gent-Wevelgem. In elke wedstrijd laat de ploeg haar kleuren schitteren met een aantrekkelijke koersstijl en cultiveert ze de waarden van solidariteit, nabijheid en professionaliteit, waarmee ze in januari 2023 de eerste plaats op de UCI-ranglijst wist te bereiken. Bij de start van het vijfde seizoen op het hoogste niveau van de wielersport presenteerde Intermarché-Wanty een nieuwe wieleruitrusting van Verge Sport, dat dit versterkte partnerschap met Intermarché weerspiegelt.
Intermarché deelt de waarden van onderlinge samenwerking en teamgeest die door de sport worden uitgedragen en voert een sportief sponsorbeleid gericht op voetbal, rugby en wielrennen, drie populaire sporten. Naast het partnerschap met Intermarché-Wanty in het wielrennen is Intermarché er trots op officieel partner te zijn van de Fédération Française de Football (FFF) en alle Franse nationale teams, evenals hoofdpartner van de Franse heren- en damesbekers. Intermarché zet amateurclubs in het zonnetje met de "Petit Poucet Intermarché" en promoot sinds 2022 het amateurvrouwenvoetbal via het programma "Sensationnelles". In het rugby is Intermarché sinds 2020 officieel partner van de TOP 14 en de Pro D2 via de Ligue Nationale de Rugby (LNR), de twee professionele Franse rugbycompetities.
Intermarché ontwikkelt sportieve partnerschappen op nationaal niveau, maar ook lokaal, aangezien de bedrijfsleiders lokale economische actoren zijn. De nabijheid, de evenementen en de differentiatie van de 2100 Intermarché-verkooppunten via de sport maken meer dan
ooit deel uit van het DNA van Intermarché.
Thierry Cotillard (Voorzitter Groupement Mousquetaires): "We zijn verheugd om onze samenwerking met Intermarché-Wanty de komende seizoenen voort te zetten en bij te dragen aan haar internationale uitstraling. We delen dezelfde waarden, namelijk teamgeest, doorzettingsvermogen en solidariteit. Dit team heeft zich in 2024 op de wegen van de Tour onderscheiden door wekenlang de trui van beste sprinter te dragen. Deze onderscheiding is de weerspiegeling van het sprintjaar dat we in 2024 binnen de Groupement beleefd hebben, met de integratie van bijna 300 extra winkels."
Christophe Chineau (Voorzitter Intermarché): "Wielrennen is een populaire sport, die mensen verenigt en waarden waaraan we gehecht zijn overbrengt: discipline, teamwork... In onze Groupement is dit succes, net als in een wielerploeg, collectief en wordt er door iedereen aan bijgedragen. We zijn in 2024 vele uitdagingen aangegaan, ieder aan zijn eigen kant, en we zullen onze ontwikkeling voortzetten."
Jean-François Bourlart (Algemeen Manager): "We zijn verheugd en erg trots om onze samenwerking met Intermarché op lange termijn te verlengen. Dit hernieuwde partnerschap stelt ons in staat om samen te blijven groeien en de toekomst op te bouwen. Winnen en bouwen, dat is onze visie voor de toekomst. Met een getalenteerd team en renners zoals Biniam Girmay zijn we ervan overtuigd dat we nieuwe doelen kunnen bereiken. We hebben de ambitie om te blijven schitteren in de Grote Rondes, waaronder de Tour de France, en om te mikken op de meest prestigieuze klassiekers zoals Milaan-Sanremo, de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix. Samen kunnen we dit bereiken."