Het seizoen van Ignace Vancampenhout

Door Kurt Vermeerbergen op 9 Nov 2013 - 16:16
Printvriendelijke versieVerstuur per e-mail

1. Wat waren voor u de mooiste momenten van het seizoen? Mijn mooiste moment was mijn overwinning in Baardegem,wat mijn allereerste overwinning was. Dat kwam eigenlijk een beetje onverwacht omdat het toch bijna het einde van het seizoen was. Een ander mooi moment was een 9de plaats in de 1ste etappe van Luik la Gleize waar me met een groep van 30 weg waren gereden van het peloton. Even raakte ik ingesloten en kon pas beginnen met spurten op 100 meter van de meet maar ik was nog 3de gespurt in dat groepje. Ik was al zo blij dat ik mee was maar dan bleek dat ik ook nog 1ste was in het jongerenklassement.  

2. Vind je u seizoen geslaagd? Mijn najaar vond ik wel geslaagd maar het begin van het seizoen viel wat tegen. Ik hield mij meestal afzijdig omdat de afstand een stuk langer was als bij de nieuwelingen en daardoor was de beslissende vlucht altijd al weg. Maar tegen mei had ik het ook door en was ik af en toe wel mee met de goede vlucht. Ik hou ook van de warme temperaturen.

3. Met welke tegenslagen kreeg je dit seizoen te maken? Niet veel eigenlijk buiten 2 valpartijen,2 platte banden en een zadelbreuk heb ik voor de rest niets voorgehad. Daar kan ik wel tevreden mee zijn. Het komt misschien ook omdat ik mij niet moei in een massaspurt.

4. Hoe breng je de winter door? Eerst doe ik 4 weken niets en dan begin ik met fitness en lopen. Vanaf januari ga ik teug beginnen met fietsen. Een beetje variatie anders ben ik mijn fiets al beu gezien tegen het begin van het seizoen.

5. Wat zijn de doelen voor volgend jaar? Volgend jaar hoop ik terug een overwinning te pakken. En mij laten tonen in een grote koers en eens meedoen voor de overwinning. Ik hoop een constanter seizoen te rijden dan dit jaar en meer de koers kunnen lezen. Ik ga ook wat trainen op mijn tijdrit want dat is zeker nodig.

Gerelateerde artikels

"In het begin van de koers gebeurde er niet veel en ik wist van vorig jaar dat je normaal niet zou kunnen wegrijden in het begin en dus heb ik me de eerste 4 ronden gespaard. Na 4 ronden ben ik een eerste keer in de aanval geweest door op het bergje te demarreren maar niemand wou meewerken. Dan ben...