Digitalum gaat in zee met Lotto Soudal Ladies

Door Kurt Vermeerbergen op 4 Jan 2021 - 11:16
Printvriendelijke versie

Digitalum, een Belgische e-commerce-specialist, wordt partner van het Lotto Soudal Ladies Team en hun logo krijgt een plaats vooraan op het shirt van onze dames. Digitalum koos er bewust voor om een vrouwenteam te sponsoren. “We willen met dit engagement onderstrepen dat de ICT-wereld zeker geen mannenbastion hoeft te zijn.”

“Wij gingen op zoek naar een damessportteam en met Lotto Soudal voelden wij meteen een match”, zegt Diederik Bots, CEO van Digitalum. “De ICT-sector is overwegend een mannenwereld en wij hopen dat meer en meer vrouwen de weg vinden naar onze sector. Wij kozen er daarom bewust voor om partner te worden van een damesploeg.”

John Lelangue, General Manager Lotto Soudal: “We zijn trots om Digitalum te verwelkomen als nieuwe partner. Wij konden ons meteen vinden in elkaars filosofie en waarden. Digitalum staat garant voor hightechtoepassingen en bij Lotto Soudal zetten we met ons Performance Department ook in op nieuwe technologieën. We zijn vooral ook heel trots dat Digitalum een specifieke investering doet in ons damesteam. Dat sluit aan bij de professionalisering waar wij naar streven. Het dameswielrennen zit in de lift en het is mooi dat niet alleen onze bestaande partners in het dameswielrennen investeren, maar dat er ook nieuwe partners samen met ons aan dit verhaal willen verder schrijven.”

Het hoofd leegmaken
Zelf fietsen de eigenaars van Digitalum ook graag. De wielersport en fietsen in het algemeen lenen zich prima tot het ontmoeten van nieuwe mensen en het uitwisselen van ideeën. Daarom zijn ze ook lid van het fietsende business netwerk van Voka Fietst. ”Maar bovenal helpt het om het hoofd leeg te maken” aldus Diederik Bots. “Het is de broodnodige ontspanning, zeker in deze tijden wanneer het des te belangrijker is om aan je mentale en fysieke gezondheid te denken. Na het werk proberen we ook in de digitale wereld (Zwift) af en toe eens een fietsactiviteit onder de collega’s te organiseren. Wij kijken er bij Digitalum alvast naar uit om volgend jaar, wanneer het opnieuw mogelijk is, de voltallige Lotto Soudal-ploeg aan te moedigen langs de kant van de weg en hopelijk zien we veel zeges van onze dames.”

Diederik Bots richtte Digitalum op in augustus 2018 samen met enkele partners. Het bedrijf biedt expertise en oplossingen voor e-commerce en online klantervaringen. Vrij snel denk je aan de standaard webshops, maar Digitalum richt zich meer op de online B2B-portalen en online klantbelevingen. Digitalum heeft zowel grote internationale spelers als lokale bedrijven als klanten. Ze werken onder meer samen met Yamaha, Bose, Firestone, Atlas Copco en Jaga.

Diederik Bots: “Wij helpen onze klanten om het volledige proces van online transacties efficiënt te laten verlopen. Daarvoor werken we voornamelijk met lokaal talent van bij ons, dus zonder ogenschijnlijk goedkope maar vaak inefficiënte offshore modellen.  Intussen werken we met 30 man. De overgrote meerderheid zijn senior profielen met tonnen ervaring in de materie, waardoor we onmiddellijk de juiste meerwaarde kunnen bieden aan onze klanten.”

“Momenteel hebben wij maar één vrouw in ons team, maar dat is zeker niet omdat vrouwen niet welkom zijn of geen meerwaarde zouden kunnen bieden in een vooral technisch bedrijf. Integendeel. En dit willen we met dit partnerschap met de Lotto Soudal Ladies nog eens duidelijk maken. Hun winnaarsmentaliteit, in combinatie met sympathieke professionals, daar kunnen we onze eigen ambitie bij Digitalum perfect mee vereenzelvigen. Ons bedrijf is in volle expansie en bij deze wil ik een warme oproep doen naar vrouwen in de ICT-sector om zeker onze vacatures te bekijken.”