Circus-ReUz-Technord wordt vanaf 1 januari 2024 Charles Liégeois Roastery CX

Door Kurt Vermeerbergen op 27 Dec 2023 - 21:50
Printvriendelijke versie

Zeg niet meer Circus-ReUz-Technord, zeg Charles Liégeois Roastery CX. Vanaf 1 januari 2024 wordt de Belgische koffiebranderij Charles Liégeois de eerste titelpartner van het veldritteam van de structuur van Jean-François Bourlart.  De Belgische formatie, die in 2020 onder de naam Tormans CX op poten gezet werd, was vanaf het begin van de winter op zoek naar een nieuwe titelpartner om haar toekomst te verzekeren. Charles Liégeois, een familiebedrijf uit Thimister in de provincie Luik, zag de perfecte opportuniteit om haar naambekendheid ten minste de twee komende winters overal in België en in Vlaanderen in het bijzonder te ontwikkelen.

Charles Liégeois Roastery CX zal vanaf 1 januari in haar nieuwe kleuren in het veld verschijnen, in een gloednieuwe uitrusting van nieuwe kledingpartner Verge Sport, in lijn met het design van het UCI World Team dat deze dinsdag 26 december voorgesteld werd. Charles Liégeois Roastery zal op de borst en de rug van de renners verschijnen, alsook op de mouwen en billen. Het logo van CUBE, de trouwe Duitse fietsleverancier, neemt plaats op de schouders, terwijl Herock, de specialist in werkkledij die in 2024 opnieuw alle renners en staff van de structuur Intermarché-Wanty zal aankleden, op de flanken van de trui voorkomt. Op de borst wordt de link gemaakt met Intermarché-Wanty, met Atar, drukkerij en Zwitserse historische partner, met Alpha Motorhomes, leverancier van campers voor de veldrijders tijdens de winter en met technische partners Cube, uvex en Verge Sport. RTL Play, het streamingplatform dat onder meer enkele veldritten uitzendt, kleurt de col van de atleten.

Het hoofdstuk Charles Liégeois Roastery CX wordt deze maandag 1 januari geopend in Baal, waar Thijs Aerts en Arne Baers hun nieuw fluo geel en marine blauw crosspak voor het eerst zullen aantrekken, vooraleer ze op 4 januari in Koksijde door Julie Brouwers en Gerben Kuypers vergezeld worden. Lauren Molengraaf en Kevin Kuhn verschijnen voor het eerst in hun nieuwe uitrusting op 7 januari in Zonhoven, vooraleer de nationale kampioenschappen voor te bereiden. Het gehele team Charles Liégeois Roastery CX kijkt ernaar uit om nieuwe glorierijke lijnen toe te voegen aan een verhaal dat in 2020 begon en al verschillende nationale titels (België, Groot-Brittannië, Luxemburg, Nederland, Zwitserland, …), maar ook continentale (Europa) en in januari 2022 zelfs twee wereldtitels behaalde met Zoe Bäckstedt en Joran Wyseure.

Sinds haar oprichting staat Charles Liégeois voor een authentiek merk, dat trots is op zijn Belgische roots en dicht bij zijn consumenten staat. Een merk dat uitgegroeid is tot een symbool van generositeit, in elke betekenis van het woord. Het was dan ook op heel natuurlijke wijze dat besloten werd om het veldrijden te steunen, een prachtige sport waarvan de waarden perfect met de zijne overeenkomen.

Veldrijden is in de eerste plaats een sport die op elk moment generositeit vereist: de inspanning is intens en constant. Het draait allemaal om "alles geven" en vooral het beste van jezelf geven. Net zoals de Charles Liégeois koffie elke keer je haar proeft. Deze sport is ook een Belgisch verhaal: net als Charles Liégeois is het in dit land dat veldrijden ontsproten is. Miljoenen Belgen delen deze passie, van het noorden tot in het zuiden.

Veldrijden vertegenwoordigt de transportmiddelen voor een duurzame toekomst: Charles Liégeois draagt hier ook elke dag aan bij, met een ambitieus stappenplan voor 2030. Wielrennen is een symbool voor de huidige maatschappelijke verandering, en Charles Liégeois is van plan om deze te omarmen.

Ten slotte is het een zeer populaire sport, die door alle gepassioneerden beoefend kan worden en waarbij de kampioenen dicht bij hun fans staan: net als Charles Liégeois is veldrijden een sport met grote nabijheid, die voor iedereen toegankelijk is en zoveel mogelijk mensen samenbrengt.

Jean-François Bourlart (CEO Continuum Sports) : “In 2020 zijn we als enige Waalse team in een eerder Vlaams getint landschap aan een uitdaging in het veldrijden begonnen, parallel aan onze wegploeg. Ons veldritproject ligt ons nauw aan het hart en daarom zijn we na drie succesvolle seizoenen onder de noemer Tormans Cyclo Cross Team naar een nieuwe titelpartner op zoek gegaan. We erg fier om aan te kondigen dat Charles Liégeois Roastery deze rol vanaf 1 januari 2024 zal vervullen. De familie Liégeois ondersteunt ons project al lange tijd via de Want You Club en ontdekte in onze structuur een interessant potentieel om de de commercialisatie van hun koffiemerk op nationale schaal te ontwikkelen. We zullen hen daar ten volle bij ondersteunen en hopen dat er in de nabije toekomst nog partners hun voorbeeld zullen volgen. We kijken er samen met onze renners en staff enorm naar uit om in dit volgende lange hoofdstuk nieuwe hoogtepunten te beleven. Met deze nieuwe associatie hopen we tevens de ambitie van jonge Waalse renners aan te wakkeren om deze mooie sport te beoefenen, met de droom om binnenkort een eerste Franstalige Belgische kampioen in de kleuren van Charles Liégeois Roastery CX aan het werk te kunnen zien.”

Bart Wellens (Sportdirecteur) : “Het veldritproject van Intermarché-Wanty heeft een opmerkelijk goede start gekend, met nationale, Europese en wereldtitels in de jeugdcategorieën vanaf onze tweede winter. Dankzij de komst van Charles Liégeois Roastery kunnen we onze succesvolle werking de komende jaren verderzetten. Onze opzet blijft dezelfde: jonge talenten scouten en hen dankzij een individuele coaching stap voor stap progressie laten maken door een omgeving te creëren waarin iedereen elkaar naar een hoger niveau tilt. Met onze volledige structuur zullen we hard blijven werken op een transversale manier. Het is onze ambitie om met onze profrenners in het veld zo hoog mogelijke toppen te scheren.”

Gerben Kuypers : “Binnen ons team werd het nieuws over onze nieuwe hoofdsponsor Charles Liégeois Roastery met groot enthousiasme onthaald. Het is één van de belangrijkste Belgische koffiebranderijen, een familiebedrijf waar we maar al te graag ambassadeurs van worden. Ter gelegenheid van de Wereldbeker in Namen hebben we de familie Liégeois en de werknemers van het bedrijf voor het eerst in onze biotoop ontvangen. De duizenden supporters op de Citadel hebben er aangetoond hoe populair de sport in Wallonië is. Als renners kunnen we alleen maar hopen dat onze geliefkoosde discipline zich aan deze kant van de taalgrens verder ontwikkelt. Ik ben ervan overtuigd dat we met een partner als Charles Liégeois Roastery daar als Waals team een impact op kunnen hebben. We kunnen niet wachten tot het 1 januari is en we voor de eerste keer het veld kunnen induiken met onze nieuwe trui van Charles Liégeois Roastery CX!”

Benoit Liégeois (Eigenaar Charles Liégeois Roastery) : “Het is onze ambitie om ons koffiemerk Charles Liégeois steeds verder te blijven ontwikkelen, en daarmee ook het levenswerk van onze vader. Het is op heel natuurlijke wijze dat we toenadering gezocht hebben tot het veldritproject van Jean-François Bourlart, waarvan de waarden op perfecte wijze met de onze rijmen. In deze sportieve discipline is de overwinning enkel mogelijk wanneer je je tot het uiterste geeft: dat is ook de drijvende kracht van de oprichtersfamilie die het bedrijf sinds drie generaties leidt. Door haar imago aan het veldritteam Charles Liégeois Roastery CX te linken en haar titelpartner te worden, wilt Charles Liégeois al haar gemeenschappelijke waarden met het veldrijden onderstrepen en haar naam tot in de vier uithoeken van het land uitstralen. Elke wedstrijd zal ook een gelegenheid zijn om haar gebruikers te ontmoeten en nieuwe te veroveren. Met alle generositeit waar ze voor bekend staat.”