Nationale Loterij bouwt verder aan de toekomst van het wielrennen

Door Kurt Vermeerbergen op 19 Oct 2012 - 19:06
Printvriendelijke versieVerstuur per e-mail

<p>De Nationale Loterij neemt akte van de beslissing van Rabobank, net als zij al heel lang actief als wielersponsor, om  uit het professionele wielrennen te stappen. De Nationale Loterij heeft begrip voor deze beslissing maar  kiest voor een andere aanpak, m.n. het blijven ijveren voor een zuivere wielersport. De talrijke wielerliefhebbers hebben recht op een sport waarin iedereen met gelijke wapens strijdt en dus gelijke kansen heeft op succes  (zoals dat het geval is met de loterij-spelen die zij aanbiedt).<br /> <br /> Zoals in het geheel van haar werking, hanteert de Nationale Loterij in haar wielersponsoring de hoogste ethische standaarden en legt ze al sinds haar aantreden in het internationale wielerpeloton, in 1985, een zero tolerance-politiek inzake doping op aan de door haar gesponsorde ploegen. Van klein tot groot.<br /> <br /> Het  Belgian Cycling Project van de Nationale Loterij is inderdaad niet enkel een belangrijke marketing-tool (met een ‘return on investment’ die minstens 4 x zo groot is als de investering) maar spoort  ook met haar missie kansen te creëren voor iedereen.  Vandaar haar wielerpiramide waarin  (naast steun aan diverse jongeren- en beloftenteams, wedstrijdorganisatoren en vrijwilligers allerhande) talentdetectie en –begeleiding centraal staan. En waarvan de Lotto-Belisol World Tour-ploeg de top vormt en zal blijven vormen. Want zonder top is een piramide geen piramide meer…<br /> <br /> Wielrennen is  een van de populairste sporten in België en de Nationale Loterij  wil haar  toekomst mee gestalte blijven geven.  Niet door de ogen te sluiten voor wat er in het verleden misgelopen is in het peloton, maar door haar activiteiten op een gezonde basis verder te zetten..<br /> <br /> Jonge starters, talenten en kampioenen van morgen, hebben recht op een eerlijke kans om in een ethische omgeving hun talent tot ontplooiing te laten komen. Sponsors die geloven in de toekomst van het wielrennen moeten niet blijven terugblikken op gisteren maar vandaag, met de ervaring uit het verleden, kijken naar morgen en mee bouwen aan het wielrennen van de toekomst.</p>
<p> </p>